tisdag 13 januari 2009

Vi drar till Malmö baby!

Nu är jag - efter mycket om och men - på väg med tåget till Malmö. Det kanske tar tid. Men jag är iaf på rätt tåg till rätt destination. Såhär såg det kortfattat ut.
Lektionen slutar tidigare, närmare bestämt 16.20. Jag hinner med 16.28 bussen in till stan. Därmed hinner jag med ett tidigare tåg, 17.04, till Alvesta och därifrån, 17.27 skulle jag åka x2000 ner till slutdestination Malmö, för ynka 5 kr extra. Javisst. En halvtimme tidigare framme. Lätt. Men så var tåget försenat. 17.50, i Alvesta. Så där sitter jag och väntar. Dum som en annan. Förbannad över att jag inte tog Goda Öresundståget ner, 17.20-19.12, som planerat. Öresundståget som inkom 17.33 till Alvesta. Men nej. Det är också försenat. 17.45. Jaha, då var det väl lika bra att ta x2000 ändå, som i vilket fall som går snabbare. Men då är det försenat ännu mer. Till 18.00. Jaha. Öresundståg alltså. Så nu sitter jag på tåget. Men hur försenat det än kommer bli så har jag inte något annat tåg jag ska byta till som gör mig ännu mer försenad. Skönt. Tycker jag. Och ganska bra om SJ kundservice säger samma sak till en. Den ena stod och predikade för att vi skulle ta öresundstågen. Den andra insisterade på att vi skulle ta x2000, för det tåget kör mkt fortare och de skulle absolut inte bli mer försenat utan snarare komma fram tidigare (säger hon 10 min innan det blir ytterligare försenat)...
Dessutom, eftersom jag blir stressad i sådana här situationer, klämde jag i mig en glass i alvesta, och hade druckit en fanta bgood. Så nu är jag i sockerchockstillstånd med huvudvärk. Jag som skulle bli duktig igen. Josse, jag kanske hakar på er om ni ska börja med ck!! :) Jag behöver det.
Nu ska jag försöka skriva den där svenskan.

2 kommentarer:

FRIDA sa...

Hej!

Varför ska du till Malmö?

De bygger om Lunds station vilket kan innebära ytterligare förseningar. Kul va?

Kram F

Anonym sa...

Klart vi ska! Den 1 feb då jävlar :)/Josefin