lördag 17 januari 2009

fattar noll

Jag fick lite mellanrum mellan de två skrivningarna idag, lite rast. Kan man kalla det. Eftersom de i mitt klassrum gick tidigt.
Så jag bestämde mig för att äntligen ta tag i att se de Halvt Dolda, Jonas Gardells dramaserie på SVT. Och jag fattar ingenting. Men det kanske är meningen. Helt plötsligt är någon död. Fastän den fortfarande är med i serien. Som om ingen någonsin egentligen dör utan alla står kvar bredvid. Men jag förstår inte. Vem som är död. Och vem som lever. Och det gör mig förvirrad. Jag gillar när man måste komma på själv och tänka lite och inte få allt serverat. Men jag brukar å andra sidan komma på rätt snabbt. Men nu kan man inte komma på. Och det gör mig frustrerad. För jag vill förstå.
Men det är väldigt starka scener som berör otroligt. Som Gardell brukar kunna göra. Beröra och uppröra. Och det jag förstår tycker jag ju är bra. Så om inte annat får jag väl ta och se om alla avsnitten tills jag förstår. Jag kanske missat något!

2 kommentarer:

FRIDA sa...

Hej Maria!

Nu förstår du hur jag känner när jag står inför ett mattetal. 3:an är ju där och X:et där, men varför byter de då plats? Och jag har ju redan delat 5:an, då kan jag väl inte använda den igen?

Kram Frida

maria sa...

Var fick du femman ifrån? Haha. Det är ju så att matten går att räkna ut. Men inte Gardells handling. Inte innan sista programmet iaf. Det är väl skillnad det? :P

Kram