söndag 11 januari 2009

Mirre+Marre+Sannalajnen

På tisdag funderar jag på att ta tåget till Malmö. Och träffa mina två sötnosar Sanna och Mirja. Och åka hem onsdagkväll eller torsdagmorgon. För jag har inga lektioner som stör. Och det är ju ganska nice!

Isåfall så tycker jag Mirja ska se på Andra Avenyn med mig, som har säsongspremiär, på tisdagkvällen. Jag tycker vi ska slacka en del. Snacka om allt som har hänt eftersom det nästan var ett år sedan vi sågs, jag och Mirja, och ett halvårsedan jag träffade Sannalajnen. Vi ska prata om pojkar, om utlandet, om fester, om minnen, om personer vi känner som vi tycker om och personer vi inte tycker lika mycket om, lite om skolan och framförallt ska vi skratta en massa. Det har jag beställt. Kanske tar jag med min Ebba och Didrik. För då är det högklass. Ebba och Didrik, Pippi Långstrump, Sunes Jul, Andra Avenyn. Det är sånt vi tittar på. När vi umgås. Eller någon äcklig film. Men då brukar jag vara upptagen med annat, såsom att surfa. Eller någon annan film, som Bring it on, eller Mean girls. Bara klassiker. Nu har jag bestämt vår mitt i veckan helg. Nu har de inget att säga till om.

Blev förresten väldigt sugen, igår när jag tittade på 10 orsaker att hata dig, att se My So Called Life. Kom inte på kopplingen först. Men sen kom jag på att de i filmen pratar om Jared Leto. Och det var nog hans fel. Den filmen är bra annars, 10 orsaker. Jag funderar bara på hur det funkar, det där med husfester, i USA. Jag borde ju veta egentligen, eftersom jag pluggat där. Men de gör om en flyer och skriver på den att det är gratis öl. Ändå tar folk med sig öl dit. Och bjuder uppenbarligen runt det på. Utan att de som har annonserat "gratis öl" behöver göra något. Dessutom bestämmer sig nån bara sådär huxflux för att DJ:a. Och kommer dit med hela sin utrustning. Sånt där funkar inte i verkligheten!

1 kommentar:

Erik sa...

brum brum

läget syrran?

sa jag att jag också skaffat blogg?

kul va :)

kram
Eroll