måndag 19 januari 2009

dag 1

Så var det återigen dags med en ny kurs. Men jag kan för en gångs skull se slutet. En termin kvar. En C-uppsats och en vfu-period kvar. Sen ska jag ut i det riktiga livet. Verkligheten. Som den heter. Börja betala av studielån. Skaffa jobb. Leta lägenhet. Hitta mitt liv. Hitta mig själv.
Idag var även första dagen på shakerna. Eftersom jag inte hann in för att köpa shakerna idag så tog jag ett par gamla jag hade i skafferiet. Av ett annat märke. Och usch så äckliga de är. Jag håller för näsan när jag dricker och tackar gud för att jag hittat cambridge. För imorgon köper jag nya. Och då ska jag minsann inte behöva hålla för näsan. Det är som värsta lyxdrinken i jämförelse. Ska bara få tag på henne och få det bekräftat att det finns de jag vill ha, kakao mint. The one and only. Men det var upptaget nu. Så vi får se.

Jag har även, förutom att jag ska gå ner 15 kilo, bestämt mig för att ta körkort. I vår/sommar. Det som har hindrat mig har mest varit ekonomin. Och lite motivationen. För pengarna tog slut första gången jag skulle ta det. Vill inte hamna i den situationen igen. Och man är ju utsatt som student. Samtidigt ska jag skriva c-uppsats. Sen ska jag sommarjobba, förhoppningsvis sista gången någonsin, men endast 1 semesterperiod. Tror jag. Sen ska jag flytta härifrån. Jag funderar även på vilka saker jag ska behålla slänga när jag flyttar.
Har skrivit en lista på saker som behöver göra inom det närmsta.

Så idag. Alltså. Dag 1 i mitt nya liv.
Känns bra va?

Inga kommentarer: