torsdag 8 januari 2009

mitt tonårshjärta

brast lite igår när jag i en intervju med markus krunegård läste att han hade flickvän. attans. vem ska jag då gifta mig med?

annars tyckte jag grammisen var lite av en besvikelse. Speciellt årets låt. Även om inte Markus kammade hem det tyckte jag att det var den absolut sämsta kandidaten som vann priset. EMD. Jennie let me love you. Alltså. IDOL i all ära. Jag gillar IDOL. ibland. Men borde inte årets låt vara en låt som faktiskt betyder något. Som är djupare än smaklöst, alldeles för uttuggat tuggummipop? Sådan musik kan vara roande att lyssna på när man är ute. Men absolut ingen åretslåt-låt. Jag tyckte det fanns bättre låtar som inte ens kvalade som kandidat. Både Maggio, Kleerup och Jensen hade jag kunnat leva med att de fick pristet. Men EMD. Nej. Helst Krunegård. Men ja. Gjort är gjort. Hoppas rockbjörnen och p3guld har bättre utdelningar för mina favoriter. Håkan fick iallafall en fin grammis. Anna Ternheim. Fast tyckte hon bara förtjänade en. Vad ska hon med två till? Kleerup var också okej. Men tycker det är roligare att fler får pris. Jag vill väl helst att alla nominerade (som är bra...) ska få gå hem med en grammis. Tröstpriser alltså, kan man kalla det. Robyn förtjänade dock liven. Men Timo? och Markus? Varför fick inte dem? Och en jävla tur att Basshunter inte fick exportpriset. Det hade ju varit pinsamt.

Over and out för musikrecensenten Maria (som förövrigt har installerat cubase men har en för dålig dator.. skit också!)

Inga kommentarer: