tisdag 20 januari 2009

som januari är vit, ska jag också va

Jag sitter och lyssnar på hets! och börjar gilla det. Dumt kanske. Inte musiken men texterna. Och jag funderar lite på utvecklingsstadiet. Alltså. Texterna är bra. Men inte så vassa som hans texter är nu. Markus alltså. Pratar jag om. För er som inte hänger med. Vem annars skulle jag prata om? Jag pratade med en kompis igår och lovade jag skulle göra slut med Markus. Sluta lyssna på musiken och sluta prata om honom. Varför? Markus har något emot växjö har jag listat ut. Och det där med att Stockholm inte är så läskigt längre för det är bara folk som flyttat dit ifrån Växjö. Dessutom påstår han med Laakso att den värsta konserten de har haft var i Växjö. Jo. Vet ni vilken? Den jag var med och annordnade. Jag som varit så stolt. Över att jag har varit med och annordnat en konsert med Laakso. Även fast mitt huvudansvar inte låg på den konserten. Och jag inte ens såg konserten. bara gick förbi eftersom jag bar scen. (ja, jag är fortfarande bitter). Nåväl. Sitter och lyssnar på en hetslåt, 2006. Och det är bra. Som sagt. Och tänk vad man utvecklas av att faktiskt hålla på. För det märks ju att det blir bättre. Och jag känner tvärtom. Jag har låtar från när jag började. Som är så mycket bättre än de jag skriver nu. Typ. Men ja. Jag undrar när jag ska få en chans att utvecklas? Ge mig skivkontrakt!

Inga kommentarer: