torsdag 22 januari 2009

Im damned to feel the way I do

Tittar på SVTplay, P3guld-galan. Igen. Mest för jag har tråkigt. Har på musiken i bakgrunden och försöker plocka lite. Så här inte ser ut som ett BOMBnedslag. Och när jag ser på uppträdanden undrar jag inte om det är lite incest i musiksverige. För alla gör arbeten med varandra. Och så gör de duetter hit och dit. Jag har väl redan radat upp en himla massa Markus har arbetat med, Säkert!, Frida Hyvönen, Johnossi, Mapei, Peter Jöback (med Laakso), Dektektivbyrån (typ) osv. Gjorde något med Britta Persson och Veronica Maggio på julgalan oh no it's christmas.. i december på Nalen också. Men det var väl mer en tillfällig grej, eller det är väl alla. Säkert! som inte bara har gjort Det kommer bara leda till något ont.. med Markus stod även och körade bakom Markus på p3 guld, körade även (om jag inte såg fel) bakom Anna Ternheim. Det gjorde även El Perro del Mar, som förövrigt vann årets pop. Det känns som en enda stor familj, en kind of incestfamilj. Får man en gång in en fot och gör ett bra intryck har man nog en säkerhet och kan alltid komma tillbaka! Men dessa länkar har ju alltid funnits. Prata om Håkan, Jensen, Timo, osv och allting runt där. Broder Daniel, The Plan, Honey is Cool, Magnus Carlsson (Weeping Willows) osv. Det är väl kanske så att även om man är bra så behöver man andra bra människor för att underrätta de mästervärk som smyger sig in i våra hjärtan.
På tal om Timo så bör ni kolla på på spåret imorgon. Det är Timos dag och jag vet att det kommer bli fint. Förutom creep (som jag haft som veckans låt för ett tag sen) kör han säkert någon annan underbar låt, eller något fint medley eller något. Timo är fin han. Och han var på idrottsgalan, som jag inte tittade på, men min mamma ringde när det var Timos tur att stå på scen, så jag tittade på Timos version av Tina Turners Simply the best, och gud så fint det var. Och jo. Timo är ju en av mina hjältar av en viss anledning, men det kanske jag redan berättat, annars.. mer om det en annan dag. :)

Inga kommentarer: