torsdag 8 januari 2009

klant

insåg just att jag missat en ascool musiktävlig. fan. tipsa mig. om ni ser några. jag vill ju. tävla. speciellt i musik. och få igång den där karusellen någon gång. bli sedd. hörd. omtyckt. inspelad. utgiven. lyssnad på. älskad. rosad. publikfavorit. prisvinnande. på nästa års grammisgala. typ.

förresten finns det nya bloggar i min blogglista.
annika marklund. för min syster sa jag skulle gå in och titta, hon kände ju tydligen markus, och hade skrivit om honom någonstans. och så gick jag in och tittade. och så tänkte jag. ännu en modell. med bilder på sig själv i underkläder. utan något vettigt att säga. söt tjej som får betalt att ha blogg pga sitt utseende. om man ändå hade den turen. sen läste jag. och ändrade uppfattning. kanske har hon blivit känd för att hon är dotter till deckardrottningen Liza Marklund. men utan att veta att det var hon tyckte jag faktiskt hon var lite cool i populärmusik från vittula. och jag gillade faktiskt det jag läste. oavsett om hon är dotter till Liza Marklund eller ej. Blondinbella är också känd tack vare en av sina föräldrar. Hon gillar jag inte.

PSL. Per Sinding-Larsens blogg. Som jag upptäckte även den mest tack vare Markus. För att Markus var med i Musik med. Själv. Och med Laakso. och med Frida Hyvönen. Sen upptäckte jag en massa annan bra musik där. Som Glasvegas - Geraldine. och annat. Så jag började gå in och kolla där lite oftare. och nu gillar jag den. Oavsett om Krunegård står modell för rubriken på senaste inlägget eller ej. Det är lite beroendeframkallande. När man gillar musik. Och hittar en sådan underbar musikblogg.

Ingen verkar vilja följa med till Pudas. Får inte tag på Julia. Josefin är sjuk. Jennie svarar inte. (Bara kompisar på J?) I give up. Om ingen hör av sig snarast stannar jag hemma.

Inga kommentarer: