fredag 23 januari 2009

spänningsdödare

Igår var Rockbjörnen. Markus vann inte en enda. Däremot vann Håkan. Och Amanda. Jag tyckte det var lite dåligt dock. Inte för att inte Håkan och Amanda förtjänar sina priser, inte för att Markus borde vunnit (eller bara lite därför) men för att OLA vann årets låt. Lika mycket SKANDAL som att EMD vann en grammis för årets låt. Dåligt var också att det var över internet och det laggade hela tiden. Dessutom var det några mindre roliga skämt med Markoolio och påstådda the Knife och ett fjantigt uppträdande av the Poodles trummis Kicken, där han satt och spelade trummor till några rocklåtar. Skoj. Roligt. Kreativt. Not.



Lite problemet med röstgrejer är väl att man röstar "fel". Jag sympatiröstar. Ser vart folk är nominerade och röstar så att alla mina favoriter borde få varsitt pris. Jag har ju så många jag vill ska få pris.



Jag var dessutom lite besviken på deras val att lägga ut tredje och andra plats först, innan första plats. Då dog liksom spänningen ut. Lite som när grammis visade statistik på vilka som hade vunnit. Det ska ju bara sägas.


Annars var det ju bra, men inte speciellt förvånande, att Heath Ledger kammade hem en Oskarsnominering. Synd bara att Maria Larssons eviga ögonblick inte fick en nominering. Bättre lycka nästa år Sverige. Varför gick ni inte på låt den rätte komma in?



Annars spelas A Camps stronger then Jesu

Inga kommentarer: