torsdag 8 januari 2009

nyårslöften

Som ni kanske har märkt (om det nu ens är någon som läser min blogg) så har jag varit på jullov. Och bloggen fick inte följa med. Jag tyckte det var skönt att inte tänka på något. Inte blogg. Inte skola. Inte pojkar. Inte något. Bara vara hemma. Spela poker. Fira jul. Fira nyår. Gå på mellandagsrea. Träffa Pernilla. Och komma med nyårslöften. Eftersom jag faktiskt lyckades med förra årets enda riktigt stora nyårslöfte. Att gå ner i vikt. Jag tror jag har många fler iår.

1. Gå ner mer i vikt. Det är fortfarande kg kvar som ska bort.
2. Ta examen i min lärarutbildning
3. Flytta ifrån Campus/Växjö, helst till stora, tuffa, coola Stockholm, men jag antar att jag inte ska vara för säker, sånt kan ändras snabbt.
4. Skaffa ett heltidsjobb. Jag har faktiskt aldrig jobbat heltid. Aldrig haft ett riktigt jobb och en fast inkomst.
5. Få koll på Cubase, spela in låtar och skicka ut en demo till skivbolag. I want it so badly.

Det är mina 5 nyårslöften. Och jag tror faktiskt att jag kommer klara av dem. Men. Den som dör får se.

Inga kommentarer: