fredag 16 januari 2009

en dag i irritationens tecken

ja. så var det att gå upp tidigt.
tidigt. usch. jag gillar inte ens ordet tidigt.
förutom om det gäller att jag skrivit klart en uppgift. tidigt.
barnen var jobbiga. i skolan. med de gick att uthärda.
jag tog mig till norr för att fixa shaker. men hon var klart inte där.
på måndag. mellan 9-12. och då har maria skola. men skoj då. eller börjar 10. så får se. kanske tar bussen så jag kan åka tillbaka 9.30 och isf direkt till skolan. men vart ska jag göra av shakerna sålänge?
så jag börjar alltså inte förrän på måndag. punkt. en dålig helg till alltså.
kallt var det ute också.
sen har jag väl känt mig lite trött och så.
sov på soffan ett bra tag i eftermiddags.
imorgon blir det en massa jobb.
gick vidare i veckopotten men jobbar när delfinalen är. så får ta ut pengarna istället. vann faktiskt turneringen, tro det eller ej. även fast de sista händerna är på turspel eftersom man går allin hela tiden tills det är slut eftersom alla i slutet vinner samma grej.
när det är såhär. så behöver man något positivt. och indeed. en gammal bekant skrev till mig på facebook igår. och frågade om min myspacesida. javisst. och svaret man fick efter att han lyssnat? ":) Fantastiskt bra! Du har en fantastisk röst tjejen :)". Ja. Det är faktiskt mig han menar. Det värmer. När man får höra det. Jag blir lika förvånad varje gång. Faktiskt.

Annars har jag lyssnat på Markus ikväll. Förutom när jag såg på på spåret. Och jag måste säga att jag tycker Fredrik och Filip är helt underbart bra. Och så kunde jag en jävla massa ikväll. Och det är alltid mycket roligare att se när man kan det. Kunde till och med årtalet, långt innan någon tog det, tog det redan på Madonnas låt! Ibland är jag stolt över mig själv. Som kan sådan trivial kunskap. Jag älskar tp också. När jag kan det. När jag inte kan det är det mindre roligt. :P

Inga kommentarer: