lördag 10 januari 2009

så dåligt att det är bra

Okej. Kanske för att jag är ett fan av Krunegård. Men nu blev jag ju tvungen att lyssna lite på hets. Har mest lyssnast på neråt, bakåt och Napalm på östermalm. Fruktansvärt bra låtar. När man har lyssnat på dem några gånger. Men nu gick jag ju in på deras hemsida och lyssnade även på aj, aj, paraguay. Rolig låt det där. Vad får man allt ifrån? Synd är att inte Trist, Javisst går att spela. Javisst är det trist. Det kanske är det som är hela meningen med den låten. Den finns inte. Detärvissttristattdenintegårattspelaeftersomdenintefinns, javisst. Ja. Nu när jul och födelsedag är över ska jag ta och göra mig en skivbeställning på internet där jag får alla de skivor jag önskade mig som inte fick plats i paketen. Några laaksoskivor, hets!skivan då, Frida Hyvönen. Timo. Och så. Hittar säkert en massa när jag väl är inne. :)
På tal om Frida Hyvönen förresten så har jag haft en teori ett tag, sedan Krunegård körade på hennes Dirty Dancing i ett psl-inlägg närmare bestämt, att dem två har en thing, och nu när det är bekräftat (på expressen) att han har flickvän, till min förtvivlan, undrar jag om det kan vara hon. När han gjorde "p3 musik" innan jul spelade han även en av hennes låtar. Så jag vill bara skriva det här. Ifall att det är så på riktigt. Så har jag redan listat ut det. Och det är ju lite värt. Att jag är så duktig på att lista ut sånt isf. Då kanske jag får lov att börja jobba på en tidning. Men om det inte är så. Så får jag väl lotsas som jag aldrig skrivit det här. Det återstår att se.

Nu avslutar vi med hets! tycker jag. Napalm på östermalm. För att det är så dåligt att det blir bra. Och om jag bara hade hört vad han sjunger. Hade jag kanske tyckt det var bra. Men framförallt blir jag glad av låten.

Inga kommentarer: