torsdag 16 oktober 2008

se-fram-emot-flytt

Jag är som ni kanske förstår lite musikfrälst. Musiken är en stor del av min vardag. Det är mycket på grund av detta som jag trivs i Växjö. Här finns musiken. De stora banden kommer aldrig hit men mina små favoriter kan man skåda. Såsom för någon vecka sedan när Markus Krunegård äntrade Palladium eller som i december när Emil går upp på scenen. Det var tänkt han skulle komma den 11 december. Jag och Josefin skulle gå dit. Se på det. Sen gå till pudas. Men ödet vill sig annorlunda. För konserten är flyttad. Till den 10:de. Min födelsedag. Tyvärr har jag kvällskurs den dagen egentligen. Nu är frågan bara, ska jag skolka från skolan för att få se Emil? Hade varit ett fint sätt att fira födelsedagen på. Kanske ev. bara behöver gå från lektionen tidigare. Jag vill ju se Emil. Emil är en fantastisk ordkonstnär. Han trollar med orden och får fram nya meningar som växer i min skalle och inte riktigt vill försvinna bort. Och det är i och för sig Markus också. Fastän på ett annat sätt. Så när en av mina favoriter går på scenen här i Växjö, även om han ändrat datum så jag egentligen inte kan, borde jag inte vara där då och lyssna och se på honom?

Inga kommentarer: