tisdag 28 oktober 2008

I'm an angel bored as hell

Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Så känns det just nu. Jag borde göra det. Okej. Ska precis göra det. Nej. Nu tog något annat över. Som är mycket mer roligt. TV, Internet, Poker, Gitarrspel, Youtube. Ni vet. Jag måste skriva min analys. Men sitter hellre i soffan och glor rakt ut. Jag måste städa min lägenhet. Rensa på allt skit jag har. Slänga allt onödigt. Men nej. Jag startar ett pokerbord.
Ikväll ska jag ha musiklektionen för åttonde gången. Efter denna är det bara fyra gånger kvar. Jag räknar ner. Inte för att jag inte egentligen tycker det är roligt. Men jag vill bli av med det. Jag kommer inte att fortsätta i vår. Det tar för mycket tid och stress från mig. Jag jobbar hellre på ålderdomshemmet och som tentavakt än det här. Det är jätteroligt men tar alldeles för mycket tid. Får bara betalt 1,5 timme av tiden jag är där. Är hemifrån i över 4 timmar. Ja. Ni kan ju själva räkna ut att även om timlönen är bra från början så blir den mindre bra efter att man slagit ut det. Eftersom jag dessutom måste förbereda en massa varje gång.
Imorgon jobbar jag. Så jag måste ta mig till skolan och förbereda tentan någon gång snart också. Ska få gå tidigare har jag blivit lovad. Sen städa mer. Sen kvällskurs. Och pirrpirr. Jag ska sjunga min låt inför alla musiknördar som är där. Och se vad de säger. Om de tror jag har en chans. För jag måste träna. Idag är det 15 dagar kvar. Det är ju sjukt. Bara drygt 2 veckor.

Inga kommentarer: