söndag 26 oktober 2008

närhet

Igår drog Frida med mig på förfest. Vi träffades hos henne dit även Helene hade tagit sig, sedan gick vi gemensamt till vår kursare Dan. Några andra av hans kompisar var där. Som inte var så roliga. Så vi satt och prata för oss själva. Sedan kom två till från vår kvällskurs, Viktor och Jakob. Så vi pratade med dem hela kvällen. Det roliga är att vi bara har pratat lite löst med varandra under kafferasterna, inte så att man känt varandra. Det har varit lite stelt och så. Men det är det som är så underbart med musikmänniskor, människor av samma skrot och korn som en själv, att man har så mycket gemensamt och har så lätt att komma nära inpå varandra utan att det känns konstigt, även fast vi aldrig riktigt har pratat innan kändes det som vi känt varanadra mer än de 5 gånger vi träffats på kvällskursen.
I vilket fall som blev det stenladan och det var faktiskt riktigt kul. Jag träffade en gammal klasskompis och några andra gamla vänner som det var skoj att prata med. På tal om att stöta på gamla klasskompisar stötte jag förövrigt på två stycken jag gick i samma klass som när jag läste PID (produktutveckling och industriell design med inriktning mot maskinteknik) och det var skoj att stöta på dem och snacka lite.
Nu ska jag snart göra en shake, klockan 12 ska jag ta mig till biblioteket och skriva analysen av kartläggningen och sedan ska jag försöka städa lite i min lägenhet så här hinner bli snyggt till torsdag! =)

Nu är det bara 17 dagar kvar.

Inga kommentarer: