onsdag 22 oktober 2008

en vecka närmare

Nu har det gått en vecka sedan jag fick reda på det. Jag känner mig upprymd trots att jag har någon form av virus eller så i kroppen. Förstår ni att jag ska stå på scen på Café Opera i Stockholm och sjunga och få en chans att kanske få spela in en skiva. Trots att jag vet att jag inte kommer vinna så leker jag ändå med tanken. Det avgörs på plats. Ingenting är färdigt förrän sista låten är sjungen. Alla 10 vill det lika mycket och jag hoppas bara jag inte kommer definitivt sist. Om ni förstår hur jag menar. Att jag är den första att räkna ut. För det är väl så man gör när man bara får välja 1 akt. Sållar. Den personen har iaf inte gått vidare. Inte den heller. Och inte den. Och inte den. Tills man bara har en kvar. Fast undra vad som känns hårdast, att bli helt uträknad och komma 10a eller att snubbla på mållinjen och komma 2a? Det är nog bittert båda två. Jag vill ju vinna! ;P
Får väl leta reda på fler musiktävlingar. Funderar på TheTivolis popkorn-tävling de har på våren. Det kanske hade varit något?

Inga kommentarer: