torsdag 30 oktober 2008

jag ser det snöar!

Det blir mörkt snabbt, kanske för att tiden är omställd. Det var den inte idag i stenladan. Så många lurades och trodde klockan var ett när hon var 12. Jag kan inte göra mycket mer än att säga det när jag drar reglerna. Lyssnar de inte så lyssnar de inte. Sen visste jag inte det fanns utbytesstudenter. Så jag tog det inte på engelska. Okej. Kanske fel av mig. Men man fattar ju att det är regler som gås igenom och vill man höra dem så får man ju be om dem på engelska eller? Det är ju trots allt så att svenska är förstaspråket i sverige och behöver man ett annat första språk får man be om det, inte räkna med det. Vad jag ville komma fram till var iaf att Växjös mörka gator har blivit upplyst av stora vita fjäderaktiga snöflingor som singlat ner och tillslut faktiskt lagt sig på marken. Fastän det är oktober. Coolt.

Igår blev jag besviken när jag sjöng för klassen och ingen sa något. Det gjorde mig nervös. Men Frida och Dan sa att det var bra. Idag ska jag ha förfest så jag försöker städa iordning min lägenhet. Jag ska klä ut mig till vampyr. Så snyggt. Men jag har 1½ timme på mig att klä mig och städa klart. Så borde inte sitta här mer!

Jag klarade både hemtentan och uppgift 1 i nya kursen, känns skönt att vara klart med allt so far! Wiho!

Inga kommentarer: