lördag 25 oktober 2008

lösgodis

Cyklade till Sandsbro igår för att umgås med Josefin (och hennes sambo på köpet). 11 km tror jag det är ut dit ungefär. Kände mig ganska duktig. Vi tittade på IDOL. De odrägliga två åt taccos och chips. Jag drack shake och åt mörk choklad (okej, jag fuskar.. meeen..). Sen spelade vi mario. Sen sov vi. Sen cyklade vi till stan imorse och köpte halloweenkläder. Jag skulle köpa ett axelband till min gitarr men alla musikaffärer hade redan stängt. Dumt. Så får ta mig dit igen och se. Annara blir det att beställa.. men undra om det hinner komma fram då?
Jag kan förresten avslöja att jag förmodligen ska ha förfesten innan pudas på torsdag och att jag där kommer vara klädd i en väldigt figurnära klänning, och försöka se ut som någon form av vampyr (och gå runt och sjunga "jag är en vampyr, jag suger och spyr").
Sedan gick Josefin och Daniel (som hennes sämre hälft heter) in på hemmakväll för att köpa godis. Det sög riktigt i fingrarna. Gud. Så gott det hade varit. Bara en liten bit. Men jag vet att jag inte klarar av en liten bit. Så jag lät bli. Men det såg gott ut. Och jag insåg hur mycket jag älskar lösgodis. Även fast det egentligen inte är gott. Har ju bara med sockret att göra.
I vilket fall. Jag hittade kläder. Jag cyklade hem. Nu har jag degat resten av dagen. Snart ska Frida höra av sig och vi ska på förfest hos en i vår låtskaparkurs. Jag hoppas det är många roliga människor där. Det blir nog inget rödvin för mig ikväll iaf! Är inte på humör för sådant festande.

Förresten gillar jag Josefins våg. Har redan nått mitt mål enligt den. Så når jag inte målet på min våg innan jag åker till stockholm tar jag mig ut till sandsbro och väger mig där. Suveränt.

Inga kommentarer: