söndag 19 oktober 2008

kunglig övervakning

Nu är jag tillbaka i Växjö och den egna lägenheten. Hur skönt det än är att komma "hem" så är det lika skönt att sedan komma hem igen. Det är svårt det där. När hem både betyder hemma i Växjö och hemma hos mamma och pappa, både i Örkelljunga och Rydebäck. Efter fredagens underbara Markus-konsert drog min bror med mig på konsert med Örkelljungabandet Royal Stakeout, ett punkband med barndomskompisar till min bror. Det var helt okej. Jag drack rödvin. Tackade snällt nej till erbjudande om sovplatser och tog nattbussen hem alldeles själv. :)

Jag har tränat på låten, jag har skrivit ner en massa låtar i ett dokument, alla jag kommit på att jag har, och försökt komma på ackorden..lyckats till de flesta faktiskt! Jag är nervös inför den 12 november. Jättenervös. Men jag vet att jag inte kommer gå vidare. Och ibland undrar jag om det ens är lönt att åka upp? Men det är klart det är! Det är ju världens grej oavsett om jag inte har en chans mot alla de proffessionella musiker som jag står emot i tävlingen. Jag är ju bara en liten flugskit i jämförelse. Men jag vet att jag har något.. långt inne.. och om jag har tur... kan de kanske se det?! Snälla håll tummarna för mig! :D

Nu är det dags för Andra Avenyn och jag hoppas på ännu mer minus imorgon, idag var det inget minus.. men kan bero på alldeles för mycket rödvin igårkväll?

Inga kommentarer: