måndag 27 oktober 2008

en varm dusch

Är jag den enda personen i världen som har 1000 olika flaskor i mitt badrum med diverse innehåll? Parfymer från mellanstadiet. Åtta sorters halvfulla flaskor med shampoo. Femton olika typer av bodylotion, för fötter, för händer, till ansiktet, kroppsbodylotion, bodybutter, en med glitter i. En som luktar mango och en som luktar nötter. En som tar bort svetten med pepparmintslukt och en som är extra återfuktande. Hårinpackningar. Bodyscrubs. Deodoranter. Ansiktskrämer, masker och tonic. Tre flaskor hårspray, fem flaskor hårmousse och en hel drös med andra hårfixprodukter. Alla som sagt halvfulla. Precis så mycket kvar att man inte kan till sig för att slänga. Varje gång jag ser mina samlingar tänker jag att nu måste jag ju börja använda det som tusan så jag kan slänga lite flaskor innan jul. För då får jag alltid fler. Det är där samlingen byggs på. (Tycker ni jag luktar illa?) Där och när jag ser något jag inte kan motstå att köpa för att jag verkligen skulle behöva det, speciellt om det är signerat body shop. Så nu har jag duschat. Scrubbat mig själv med bodyscrub. Tvättat håret och gjort hårinpackning. Scrubbat ansiktet. Baddat det med tonic. Scrubbat och smörjt in fötterna. Och snart ska kroppen smörjas in med bodybutter. Två flaskor lyckades jag slänga. Hur många tror ni det blir nästa gång?

Inga kommentarer: