tisdag 21 oktober 2008

besatt!?

Jag är trött. Utmattad. Sliten. Tror jag är sjuk. Kunde inte ta rätt toner idag på jobbet. Allt blev fel. Hörde en kommentar i korridoren utanför som nog inte var menad för mina öron. "Jaha, här behövde man inte oroa sig för att sjunga rätt melodier." Tack. Att jag står ut? JAG ÄR SJUK! Ville jag skrika åt henne. Min hals håller inte. Jag klarar inte av att ta tonerna även om jag hör inom mig att det blev helt fel. Sen den kommentaren. Orka då. Ge mig kraft. Den andra gruppen gjorde mig gladare. Jag sa som det var till dem. Idag var ingen bra dag. Jag är sjuk, yr och har ont i halsen. Sjöng fel. På båda lektionerna. Men i andra gruppen kunde jag bara skratta åt det, första gruppen kändes liksom som de blir sura för att jag gjorde fel. Men jo, jag kan göra fel, ganska ofta händer det faktiskt.
Annars kämpar jag mig igenom min systers bokmanus som jag äntligen fått i mina händer efter mycket om och men. Har snart läst ut den och som vanligt när jag öppnar en bok okuperar det min tid tills sista sidan. Men jag antar att det är positiv kritik. :)
Var hos Sofias kompis Laura idag och sjöng en snutt. Det var trevligt. Jag fick bra respons och även fast jag inte tror på mig själv tillräckligt mycket så hoppas jag ändå jag har en liten chans i den stundande tävlingen. Nervös som få är jag iofs. Fick även träffa Lauras söta lilla SpringerSpaniel-valp Max. Jag smälter självklart när jag träffar och får leka med hundar, speciellt valpar och detta var verkligen inget undantag! Fick iaf många positiva ord från både Sofia och Laura. Sofia som jag även fick klaga lite för halv åtta imorse när vi drog oss upp för att knata runt den vackert belägna Växjösjön.
Jag har upptäckt att jag nästan är slaviskt besatt av vissa amerikanska serier som jag en gång i veckan drar hem på piratebay. På söndagkvällar (måndagmornar) är det Desperate Housewives och jag ÄLSKAR säsong 5 och faktumet att alla har blivit 5 år äldre gör att det har hänt mycket och därmed kan nya intriger uppstå. Det är en genialisk serie! Men erkänner att jag surar lite att vissa förhållanden har uppstått och andra försvunnit. (Vågar väl inte säga för mycket eftersom det kanske är någon som följer den på svenskt vis och vill ju inte avslöja någon smaskig detalj. ;) ) Idag (igårkväll) kom How I Met Your Mother och Heroes. Det är nästan för smaskigt för att vara sant. Två stycken underbara avsnitt på samma dag. Tyckte dock inte om dagens avsnitt av How I Met Your Mother, eller tyckte om det självklart, bara inte slutet. MEN utan det slutet hade serien tagit slut så jag antar jag överlever det, vill ju inte att serien ska sluta! :)
Heroes nyaste avsnitt ligger och väntar i downloadsfilen, men har haft fullt upp idag så har inte kunnat se den. Den ska ses nu i samband med sängdags. Är supertrött, förmodligen för att jag sovit dåligt i samband med att jag nog har någon form av virus i kroppen. så sängen kallar tidigt!
Sist men inte minst har vi Ugly Betty, som kommer på torsdagar (fredagsmornar) och gjorde mig tårögd i fredags när jag satt och väntade i Alvesta. Serien hoppar verkligen mellan att vara en ren komedi till att verkligen beröra och det är en serie helt i min smak.
Sen har vi ju en serie jag egentligen inte vill erkänna såhär ofentligt att jag tittar på, en katt bland hermelinerna är det väl man säger? Men varje söndagkväll så får SVTplay buffra veckans 3 Andra Avenyn avsnitt. Live with it. Den är på något sätt beroendeframkallande. Kanske är det tillgängligheten?
Nu ska jag i alla fall slå på avsnitt 6 av Heroes och sedan sova gott. Imorgon blir det kartläggning av en 7årings läsförståelse.

Inga kommentarer: