lördag 18 oktober 2008

ångrar allt du gjort

Som ni kanske inte vet än, men vet nu, är ju att jag läser en kvällskurs också, låtskapande heter den. För att utveckla mitt låtskrivande. Hade gärna läst den varje termin, bara för att pushas att skriva mer texter. I vilket fall som helst så har vi i uppgift att skriva en text tills nästa onsdag och jag satte mig ner för att skriva den nu, och riktigt nöjd är jag. Självklart, "musiker" som jag är, var jag ju tvungen att skriva melodi och ackord till den också, och det blev förvånansvärt bra. Jag ville utmana mig själv och skrev på svenska eftersom jag tycker det är mycket svårare. Så ja. Här är texten.
Ångrar allt du gjort

Vi står här men vad står vi för?
Hela livet har jag försökt förstå:
Vad det är du vill?
”Jag vill ju bara vara din.”
Jag tittar på dig och du tittar på mig,
jag tittar bort, du tittar men ser du mig?
Vad är det du ser?
Det alla andra ser eller något mer?

Är det inte försent?
Har vi inte redan tagit våra chanser ?
Spelat ut våra kort?
Nu står du här

och ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort

Dom säger det är lätt att hitta rätt,
"om man bara slutar leta efter det".
Men jag har slutat leta nu,
så var är du?
Jag undrar vart jag ska ta vägen nu?
Vart finns du jag slutat leta efter?
Nu när jag är färdig och klar med allt,
var finns värmen jag behöver när jag är kall?

Är det inte försent?
Har vi inte redan tagit våra chanser?
Spelat ut våra kort?
Nu står du här

och ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort

Men det är redan försent.
Du har redan fått dina chanser.
Spelat ut dina kort.
Jag står här

och ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort
ångrar allt du gjort

Jag ångrar alltihop

Inga kommentarer: