måndag 20 oktober 2008

idioter, varför finns det inga kvoter för idioter?

Ligger i sängen. Är trött. Ser på tv. Spelar poker. Laddar hem nya desperate housewives. Har varit i skolan hela dagen. Fick sluta tidigare. Cyklade till stan. Köpte USBminne. Köpte nya mjölkskakare. 2 veckor. Kan jag hålla ut? Kan jag gå ner 6 kilo till innan 12 november? Kommer det göra mig snyggare? Jag måste. Så är det bara.
Har hittat sovplats. Sovplatser. Så går det när man är nervös och frågar 15 personer. Antingen säger alla nej, eller så säger alla ja. Tur att det inte var det första alternativet i alla fall! Fick ett mail från dem idag också. Det gjorde mig glad. Det känns så nära. Tänk om jag faktiskt någon gång i mitt liv kommer få lov att leva på musiken. En sådan underbar känsla. En dröm. Men man vet aldrig om den kommer gå i uppfyllelse.
Känner mig duktig som tog cykeln in till stan och inte bussen. Försöker planera veckan. Imorgon är det återigen dags för att spela musik med de förståndshandikappade. Jag ska spela en ny låt jag har lärt mig när jag var musiklärare förra måndagen. Små människor tror jag den heter. Väldigt fin.
Nu ska jag göra min kvällsshake och försöka komma på något vettigt sätt att spendera kvällen. Och även fundera ut om jag ska ta ledigt från skolan och spendera några fler dagar i Stockholm när jag ändå ska dit. Who knows?

Inga kommentarer: