fredag 17 oktober 2008

fast i Alvesta

Kul. Jag skyndade mig skriva klart analysen, bara för att hinna med ett tidigare tåg. Spara tid. Och så ni vet. Tog buss till Alvesta. Sen skulle tåget gå vidare en kvart senare. Men oj då. Tåget var visst 1 timme och 15 minuter försenat. Kul. Hade kunnat stanna i Växjö och ta det tåget jag planerat först! Menmen. Det är lätt att vara efterklok. Jag bokade i vilketfallsom om min resa, nu går dem med 10 min. mellanrum och jag får plats på det första. Dock får jag ett Öresundståg och inte ett X2000 som jag från början bokade. Men det är väl okej I guess. Ska för en gångs skull skicka in biljetten och faktiskt få ersättning för att jag kom försent, ersättning som jag förhoppningsvis kan använda när jag åker till Stockholm eller när jag åker hem nästa gång. Nu ska jag stänga ner och gå på tåget. Dricka en shake och posta veckans 13 fredagsfavoriter. Typ.

Inga kommentarer: