onsdag 12 november 2008

stockholm live

Igår kom jag fram, utan några förseningar, till huvudstaden. Hittade mig ut till Klarabergsviadukten där jag skulle ta buss 69 mot fridhemsplan och gå av vid pontonjärsparken. Alla affärer som säljer biljetter var stängda. Jag hade inte tillräckligt med mynt till automaten så när bussen äntligen kom, 00.06, gick jag på och sträckte fram mina 20krs sedlar.
"Man kan inte betala kontant på bussen längre."
"Men, inget är öppet, och jag har inte tillräckligt med mynt för att betala i automaten... och... hur ska jag göra?"
"Skiter väl jag i, jag ska ha matrast snart."
"Ja. men alltså.. är det okej då?"
"Jag bryr mig inte, inte mitt problem."
Så jag gick på ändå. Satt på helspänn. Inga kontrollanter efter 12 väl? Men man vet aldrig. Lär ju finnas mer kontrollanter i Stockholm än i Växjö. Tittade hela tiden på den elektroniska remsan som visade nästa busstop. Gick ganska snabbt att åka bussen. Nöjd med att jag åkte gratis.
Kom hem till kusin Carolina som jag inte träffat på år och dar, men hon var sig lik! Vi bäddade extrasängen jag fick sova i och sedan var det sängdags, efter lite catch-up. Har ju trots allt inte träffats på evigheter.
Nu har jag vaknat, ätit lite frukost och är nervös som tusan. Sitter framför tvn och ska snart börja style mig. Har dock glömt alla mina hårprodukter.. men tänkte låna lite mousse. borde räcka. Såklart har jag vaknat med en bad hairday... men det löser sig. Det är väl inte håret det hänger på? Dagens röst känns helt okej faktiskt. Lite lagom halvhes sådär, som det ska vara.
Nu ska jag se klart top model. Sen blir det lite styling!

Inga kommentarer: