tisdag 4 november 2008

schema

Idag ska jag tamesjutton sätta mig nu direkt på morgonen (har ju bara lallat runt i 2-3 timmar redan) och skriva tentan så den blir klar. Har ju inte mer tid sen efter idag. Sen ska jag ut till Hovshaga och jobba. 9onde gången av 12. Skönt. Funderar på att ställa in det nästa vecka och åka till Stockholm en dag tidigare. Men vet inte än. Har inte bestämt mig. Vad tycker ni? Eller tar jag mig upp tidigt på onsdagmorgonen och åker. Det är ju fördelar och nackdelar med allt.
Åka tisdag:
Får sova ut ordentligt och behöver ej gå upp sjukt tidigt.
Känner mig fräsch.
Behöver inte känna mig stressad.
Lär faktiskt få något gjort om jag skriver på tåget, på onsdagen kommer jag nog vara trött och försöka sova.
Behöver inte oroa mig för att jag ska komma försent pga förseningar.

Åka onsdag:
Behöver inte ställa in lektionen.
En dag mindre att behöva besvära någon annan med sovplats om.
En dag mer i min säng (hur skönt är det att sova ut på ett liggunderlag på golvet eller vad det bli?).


Ja. Det finns förståss en evighetslista med grejer jag kan komma på som jag väger fram och tillbaka. Men just nu lutar det åt onsdagen. Och att jag åker hem torsdagmorgonen. Så kanske jag hinner hem till föreläsningen. Eller åtminstone kommer jag nog inte stanna i stockholm något vidare länge som det ser ut nu.

BTW har jag ett hemligt mål i min viktnedgångskurva. Jag ska inte säga exakt vad det innebär men det är 8 kg kvar tills jag har nått det som det ser ut just nu kommer jag nog nå det målet. :P Mohaha. Jag är elak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej äntligen Maria :) Haha. Skulle bara kommentera bara för att jag kan :P Puss