fredag 14 november 2008

natt i enskede

Idag är det tänkt jag ska fredagsblogga. Men den kommer upp sen.
Efter tacoskvällen och prat med kusinen om gamla barndomsminnen, ett av dem starka var när storasyster Frida tvingade ner alla i källaren för att leka "krock", bildvisning från deras USA resa och allmänt prat om familjen begav jag mig med gröna linjen till enskede. Och det är ju fruktansvärt hur snabbt man börjar få koll på sådana här grejer som vilken linje man ska ta var och vad allting heter, trots att det är mycket namn och jag inte är jätteduktig än. :P Men det verkar inte så krångligt som sist, kanske för att jag den här gången har haft tid att sätta mig ner och reflektera men de 2 gångerna innan det bara varit i stockholm i max ett dygn och då inte hunnit tänka efter utan bara kört på.
Sist jag var i Stockholm var exakt ett år sedan, 9-10 november, när jag och Johanna var på Mikakonserten. Näst sist var ju i januari 2006, 4 eller 5 skulle jag tippa på, innan jag stack iväg till USA, och skulle fixa mitt visum! =)
Båda gångerna gick väldigt snabbt och jag hann inte riktigt med att tänka vart jag var och vart jag skulle innan jag satt på buss/tåg påväg tillbaka. Nu har jag varit här sedan i tisdagskväll och tanken på att man faktiskt inte behöver stressa bara för att man är i stockholm gör att jag faktiskt börjar gilla det. Det går en tunnelbanelinje nästan var 5 minut så missar man en går det så snabbt innan nästa kommer, inga problem! Jag börjar förstå varför Ylva alltid missar bussar i Växjö, är man van vid det här livet behöver man ju bara passa en tid man ska vara framme, ingen extra tid för att hinna med den enda bussen som går den här timmen.
Ylva och jag tog en kvällspromenad när jag kommit fram till henne, för att utforska området, hon är trots allt nyinflyttad! Efter det satt vi osociala vid varsin dator och sedan satte vi på 10 orsaker att hata dig att somna till. Idag ska vi in och göra stockholm på dagen. Sen får vi se hur det blir ikväll. Jag vill ju ha idolkväll men ingen tv så långt ögat når så vi får väl se vad som händer! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du ser, stockholm är riktigt trevligt! :)

Anonym sa...

Det var tråkigt att inte ha en idol kväll med dig! Puss Josefin