tisdag 18 november 2008

ljusmys och kreativitet

Näst sista gången idag. Förstå hur bra det känns. Men alltså. Nu har även de personliga assistenterna börjat fråga om jag kommer tillbaka i vår. För de har aldrig varit så bra som det är nu. Och det är så trevligt. Och jag vet inte om de blivit ombedda att fråga mig. Det gör mig lite osäker på om jag gör rätt beslut. De kanske inte känner lukten av ångest jag utsöndrar varje gång jag spelar. Ångest, osäkerhet, en önskan om att 45 minuter har gått. Det är såhär. Just nu har jag inte ont om pengar. Jag har ont om tid. Att boka upp varje tisdagkväll hela våren är inte en jättehit. Men ibland är det faktiskt roligt. Även om jag sitter i 1,5 timme och bara undrar Sjöng jag fel nu? Undrar om de hört den här låten innan? De kanske inte gillar den här låten? Varför sjunger de inte högre? Undra om mina chefer har berättat vad jag har sagt till dem och de vet vad jag känner när jag sitter här? Alla dessa tankar och många fler går genom huvudet. Jag menar inte att de är otrevliga. Vissa är kanske. Mest är det jobbigt att bara jag sjunger och att jag inte har någon röst kvar när jag kommer hem på tisdagkvällen!
Så hade jag en bok att läsa till seminariet imorgon. Så direkt efter hovshaga bar det iväg till universitetsbiblioteket, boken var inte så tjock, otroligt bra och lättläst så jag läste hela faktiskt. Tog kanske 30 min, okej, jag speedläste, men det är väl så man ska göra med kurslitteratur? Annars brukar jag bara skumma igenom lite, men jag läste ju faktiskt varje sida den här gången och allt kanske inte fastna men mycket. Så jag var nöjd.
Imorgonbitti ska jag träffa min grupp vid typ halv nio för att gå igenom vilken litteratur vi ska läsa tills den 26, hoppas jag inte är alltför mycket efter! Sen är det föreläsning/seminarium på boken jag läste idag. Sen ska jag gå på stan och hämta ut passet tänkte jag, funderar på att köpa pärlor, bara för att se om det är roligt, för är så grymt sugen, är det roligt ska jag minsann önska mig det i födelsedagspresent/julklapp. Jag som säger att jag inte vill ha något börjar få ihop en lista.
Body Shops adventskalender. (endast detta och inga andra hygienartiklar, har ju som jag skrivit i tidigare inlägg 5 flaskor mousse, 3 flaskor hårspray, 7 olika bodylotions osv.)
En ny skrivare då den gamla har valt att ge upp. Har iofs haft den i 5,5 år så den har varit mig trogen faktiskt. Vill dock ha en likadan eftersom den varit så bra men hittar ingen. Fotofärgskrivare är underbart, speciellt om man ska göra demos så man slipper flänga efter skrivare i skolan.
Skivor och DVDer! (Markusevangeliet, Laaksoskivor, och kanske något nytt att upptäcka såsom Christian Kjellvander eller Those Dancing Days skiva.. DH box 3 el 4, även serier som Ugly Betty, Heroes och How I met your mother är okej.. dock har jag alla HIMYM på datorn...)
Pärlor (om jag nu råkar tycka det är kul att pärla. Men funderar på att börja pärla i gråskala eller i brun/sephiaskala isf. Om det går vägen hade det varit coolt att kunna göra tavlor av foton.. men å andra sidan kanske det inte alls är så lätt som jag fått för mig.)
Liner-sladd till gitarren så jag kan koppla in den om jag nu skulle ha modet att ställa mig på scen ytterligare gånger.. så jag slipper göra bort mig en gång till.
Pengar till kläder, så jag får välja själv, typ presentkort på gina, hm, eller nåt, eller en shoppingtur. :), eftersom typ alla mina kläder för nuvarande är liiite för stora.
En kanin. Haha. Det låter dumt. Men har faktiskt funderat på att skaffa mig en liten söt kanin som husdjur. Undra om jag klarar av att sköta den dock. Men hade ju varit ganska mys att ha något att kela med i lägenheten faktiskt. Och tar nog inte lika mycket tid som en hund. Som jag egentligen vill ha. Men inte har tid med just nu. Fast en kanin skaffar jag nog själv isf. Så kanske inte borde ha med den på önskelistan. :P
Kuddfodral till soffkuddar. Och även stora soffkuddar. Fast egentligen. Bara kuddfodral. För kommer väl snart flytta härifrån. Och hur lönt är det att skaffa en massa extraprylar (inget småkrafs till maria i år alltså!) som bara resulterar i fler flyttkartonger! Nej. Det är nog inte så bra just nu.
Sen önskar jag mig såklart fred på jorden, att all världssvält och hunger upphör, att alla krig och allt det onda i människan försvinner, att alla är friska och ingen dör, att alla är lyckliga och får precis vad de vill och önskar sig, så länge det är goda önskningar, och att ingen ska behöva känna sig ensam. Men det önskar man ju sig varje år. ;)
Oj. Önskelistan var egentligen inte tänkt att hamna här alls. Och nu orkar jag inte skriva det jag egentligen tänkte skriva. Eller. Ja. Jag skulle väl mest säga att jag skrivit 3 nya låtar på 2 dagar. Som jag faktiskt är nöjd med. Och tack vare min recorder så finns de sparade på datorn ifall jag glömmer melodin nu i början! ;) I love it.
Nu ska maria sova. Godnatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla fis!! nu får du ändra länken till min blogg!! den nya är juh
http://supersanna.bloggspace.se
pussen

FRIDA sa...

Hej!

Bra önskelista. Jag paxar "fred på jorden". Det är osäkert om det går att ordna till din födelsedag så jag siktar in mig på julafton.

Kram Frida