måndag 3 november 2008

overkliga mål

Idag på lektionen gjorde föreläsarna ett test på oss. Man skulle läsa ut ord och bokstäver och sätta ett streck på rätt ställe. Han försäkrade oss om att vi inte skulle hinna klart sidan ner, ändå blev jag besviken när jag inte gjorde det. Jag blir en sådan tävlingsmänniska när sånt här händer, måste verkligen vinna. Tror dock ingen annan kom så långt som jag. Hade bara några kvar när han stoppade oss. Men blev ändå besviken. Att jag inte hann allt.
Igår vann jag pokern, DM i Kronoberg, så nu är jag distriktsmästare. Coolt. Vann en massa pengar. Och blev intervjuad. Han frågade en massa frågor, och jag skrattade åt nästan alla. Var ju på väg att inte spela. Att hoppa av. Funderar på att hoppa av SM också. Får 2000 extra om jag inte ställer upp i SM. Å andra sidan är det ganska schysst pott i SM. Inte för jag tror jag kommer få ta del av den!
Han frågade faktiskt bl.a. vad jag hade för mål med SM och om målet med DM var att vinna. Målet är väl alltid att vinna eller att komma så bra som möjligt men man tror väl aldrig man kommer lyckas? Detsamma frågade han när jag visste att segern var min. När det stod "grattis, du har vunnit turneringen" kanske? Ingenting i poker är säkert förrän spelet är slut har jag lärt mig. Jaja. Hemtentan går inte så bra, ska sitta lite nu ikväll innan sängdags eftersom pokern tog längre tid än jag förväntade mig. ;P

Inga kommentarer: