måndag 10 november 2008

prylgalen


Så har ännu en vecka påbörjats och måndagsklubben tycks bli ett nedlagt projekt innan vi ens började på riktigt. Jag har hämtat hem en massa saker från Helsingborg och för er som håller koll är det bara 2 dagar kvar tills jag står på Café Operas scen och sjunger min låt. Läskigt. Spännande. Nervöst. Roligt. Pirrigt. En massa olika känslor blandas i magen och hela jag ryser av en blandning mellan total skräck och förtjusning. Vi får se hur det blir. Idag kunde jag inte låta bli. Mitt nya VISA kom på posten och jag tog mig ner till stan för att köpa en liten leksak jag tycktes mig själv behöva. En pocketrecorder, som spelar in med rysligt bra ljudkvalité. Med denna lilla pryl fick jag även ett mixerprogram, så nu ska jag väl inte vara så handikappad av att spela in låtar och faktiskt göra en demo!! Har redan provat och är faktiskt ganska nöjd med resultatet.
Kopierade lite i skolan idag och skrev ut framsidorna av demon jag ska ha med mig. Baksidorna blev kassa så ska fixa det imorgon.. tänkte då skriva ut på vanligt A4... dem ska man ju ändå inte använda på samma sätt! Framsidan drar man ju ut och pillar på. Ett tunt papper där är ju inte så bra. På baksidorna gör det mindre. Tror jag iaf. Ska fixa ikväll. Har en idé om att klippa ut tidningspapper och limma på cdskivorna för att få bort det fula trycket som är på dem nu.. men vet inet om man kan göra så?? Ska prova. Pysselmaria är i farten. Under tiden jag pysslar blir det Desperate Housewives. :) Nice! Ska tydligen vara ett spännande avsnitt. ;) Imorgon på tåget blir det How I met your Mother och Heroes. Och dessutom ska jag försöka skriva min komplettering och plugga under tiden jag är i stockholm. Har ju fortfarande en massa skola att göra...
Til next time!

Inga kommentarer: