lördag 8 november 2008

allergisk?

Hittade just en blogg, en 20årig tjej som bloggade om sitt liv. Som så många andra gör. Inget ovanligt med det. Men hennes stavning. För att vara 20. Jag vet inte. Det började klia i mina fingrar. Det är ju inte lätt förstås. Att inte kunna stava ordentligt. Mina fördomar kommer in i bilden.

För övrigt sitter jag i skolan... tog fel på tiden och kom till jobbet en timme för tidigt. Hårt liv.
Och jag är sur för att Lars åkte ut ur Idol. Lars var ju typ bäst. Inte bäst så att han skulle vinna. Bäst så att han skulle komma tvåa. Det går alltid bra för tvåorna i Idol.

Nu hoppas jag bara jag kan tjata till mig tentan som slutar vid 13...har ju tänkt fel...och annars ligger Lund risigt till, och det vill jag absolut inte veta av! Men det löser väl sig förr eller senare.
Nu är det bara 4 dagar kvar till jag står på scen på Café Opera i Stockholm. Det pirrar i hela mig bara jag tänker på det!

Igår fick jag ett fruktansvärt mess från en kompis. Jag blev sur och skrev ett argt mess tillbaka. Jag tror inte hon förstod att jag blev sur. Hennes mess handlade i stora drag om att hon var så superäcklad för det stod en tjej i tåget, en blond tjej i vår ålder, söt var hon tydligen också, det enda problemet var att hon var skäggig. Och hon vågade stå där i tågvagnen och riktigt stoltsera med sitt skägg. Väx upp och fokusera på saker i världen som verkligen är äckliga och hemska om du nu måste fokusera på det. Eller ännu bättre, fokusera på det fina hos en människa. Som om det gör henne till vem hon är, att hon har skäggväxt?

Inga kommentarer: