söndag 14 juni 2009

sova ut

Allt jag behövde var att sova ut. Igår. Jag var trött och orkade inte tvätta. Städa. Diska. Slängde bort en hel dag. På att göra. Ingenting. Eller. Jag bakade ju faktiskt. 2 kladdkakor. Och en sats hemlig glass. Som jag frös in. Alltihopa. Och jag fuskade. För jag slickade skålen. Som det heter. Jag älskar choklad. Men ja. Jag tror inte det var alldeles för farligt, det var så lite, sen var det ju flytande också. ;)
Idag var jag pigg vid 9tiden. Jag gick upp och diskade. Städade lite. Inte mycket. Har fortfarande grejer som ska fixas överallt. Men började iaf. Tvättar nu. Får saker gjort.
Dricker shake 2 idag just nu. Det är helt okej. Jag vill äta. Men jag är inte hungrig. Då är det värre. Nu har över ½ vecka gått.. eller ja. ½ vecka kan man väl säga. Har snart druckit 11 och 21 shaker. Och ska försöka dricka "ren kur" i iaf ½ vecka till, helst 1½.. eller 10 dagar eller nåt sånt. Vi får se. Tänkte ju fuska lite på midsommar ifall maten ser god ut på jobbet. Ta en köttbulle eller två, och kanske nån jordgubbe också. Bara för att.
Det känns skönt. Förhoppningsvis lyckas jag gå ner 4-5 kilo första veckan. Det är mitt mål. Egentligen vill jag gå ner 6-7.. men man ska vara glad för det "lilla".

Ikväll ska jag iväg och spela spel och se på film med en kompis. Skönt när det händer lite och man inte bara sitter för sig själv!
Imorgon börjar sommarjobbet och jag ska in och löneförhandla/säga upp mig samtidigt. Undra hur det går?! Men jag tänkte först ge arbetsintyget på att jag jobbat i 5 år på södergården, och efter det säga att jag tyvärr inte kan jobba mer än till 15 juli. Sen får vi se. Vad chefen säger.
Usch. Det är lite jobbigt. Men det löser sig nog!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till! Det kommer säkert att gå bra. Kram M