torsdag 18 juni 2009

funderingar

Idag är det dag 8 (egentligen dag 7). Det går inte lika bra som det gjorde förra året. Igår tog jag en paus. Jag åt äpple. Tackade nej till kakan de erbjöd på planeringsmötet men åt choklad när jag kom hem. Drack inga shaker. Mådde illa och behövde något att tugga på. Men fel saker att tugga på.. Jaja. Nu är det gjort. Börjar om idag. Hoppas på en bättre vecka!
Planeringsmötet igår gick bra. Fick träffa alla mina nya arbetskamrater och det verkar som det kommer gå bra. Gillade dem, speciellt de i mitt arbetslag. De var roliga och lätta att ha att göra med. Kommer nog bli fint!
Dessutom bestämde vi oss för att lära oss spela ukelele, så ska köpa varsin och börja öva. Jag vill ha en vit, så jag kan måla mönster på den. Coolt. :) Haha. Dessutom verkar det som jag kommer få mer än 85%, det verkar inte räcka till, och jag tar så mycket jag bara kan få, så jag tar gärna upp till 100% om det skulle behövas, så det känns bra!
Jag undrar varför min chef ger mig ledigt 2 dagar innan långhelg, men endast 1 dag efter.. hade inte tvärtom varit mer lägligt? Det är ju efter den helgen man blir trött, inte innan.. usch ja. Laddar för fullt. Imorgon är det bara att köra hårt. Idag regnar det, såklart, på min enda lediga dag den här veckan.. Får ta mig ner till solariet sen och få lite färg. ;)
Igår bokade jag klart min Rhodosresa, den blev billigare än vad de sa från början. För det första bokade jag den själv på internet vilket gav mig 500kr avdrag, sen bokade jag utan flygmat (som jag sagt till dem att inte boka.. men tydligen lyssnade de inte) och voila så kostar resan "bara" 7155 istället för 7815. Nice. Så jag längtar fruktansvärt.. om en månad och en dag sitter jag på ett plan till Rhodos och har dessutom (förhoppningsvis) jobbat min sista dag någonsin som vårdbiträde på ålderdomshem. Gud så skönt!
Läste centerpartisten Annika Qarlssons blogg och blev lite arg. Tydligen så är alla piratpartister även våldtäktsmän? Bra att dra alla personer under en kam bara för att de råkar vara en ung man.

Nu ska jag slappa lite till och sen försöka städa lite kanske, leta upp min telefon jag lyckats lägga ifrån mig i lägenheten.
Förstår inte hur jag lyckas. ;)

Inga kommentarer: