söndag 14 juni 2009

nattliga funderingar. dag 3 av 35

Jag har ändrat inriktning på det jag skriver.
Nu blir det nog någon form av kärlekshistoria.
Inte något läskigt.
Eller funderingar.
Eller något.
Det kommer väl bli fint någon gång i tiden.
Kanske.
Det är skönt att bara få skriva av sig lite.


Det här stycket är inte klart. Men. Ja. Jag ska slipa på det.

Där stod jag. Med en Prince light i handen. Försökte lite nonchalant tända och röka cigaretten. Studerade röken som dansade ut. Tänkte på min farfar. Hur jag suttit mittemot honom i farmor och farfars kök på landet. Tänkte på hur han rökte sina cigaretter, eller sin pipa, och hur röken dansade genom köket. Jag tyckte den var så vacker. Den dansande röken. Hade inte än förstått att den som mycket annat i världen var något dåligt. Något ont. Något som var fel. Farligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra början! Man vill verkligen läsa mer. Fortsätt!
Kram M