lördag 13 juni 2009

årsdag (3 av 35)

För 6 år sedan tog jag studenten.
Exakt 6 år sedan.
Jag tog studenten fredagen den 13 juni 2003.
Undrar om jag har haft mycket outr?
Ibland kan jag känna att jag har otur.
Just nu känner jag inte det.
Men jo. Jag kanske har haft otur.
Men ganska mycket tur också.
Idag är det dag 3.
Snart ska jag dricka min 2 shake.
Jag är hungrig på mat.
Sugen.
Inte så att jag känner mig hungrig.
Men man sitter ju och fantiserar om att få äta.
Kött.
Feta såser.
Och sånt.
Mest.
Potatisgratäng och kyckling.
Kålpudding.
Men jag ska nog klara mig.
Idag är det bakning på schemat.
Låter ju dumt att baka när man ska banta.
Men har en massa ägg och smör och grädde och creme fraiche som måste ta slut.
Jag tänkte baka 2 kladdkakor. och 1 sats hemlig glass. typ.
Hemlig glass heter det bara i vår familj.
Egentligen heter det typ Philadelphiaglass eller cheesecake.
Jag har redan bakat en kladdkaka.
Känns jobbigt att ha det i frysen dock.
När man inte får äta av det.
MEN.
Jag får väl bjuda över folk så småningom som ÄTER.

1 kommentar:

helen sa...

9 år sedan jag tog studenten! Knäppt, jättelängesedan, men så kan det komma en sång eller ett minne och så är man tillbaka där igen.

Alltså, du ska ju inte äta shaker för evigt! Klart du kan baka till sedan. =)
Jag tycker det är svårt med förbud, får väl sätta ihop en gi-inspirerad diet som passar mig, kanske. En lite snällare, med mer utrymme. Shaker skulle jag nog inte klara, är så kräsen. DU är duktig!