söndag 28 juni 2009

bodyshopberoende?

Nyöppning av bodyshop i växjö gav mig igår en utmärkt anledning att gå in och handla lite. Jag köpte en parfym med vaniljdoft, en concealer och ett jättefint 4pack med ögonskugga. Nice. Idag är jag dessutom insmord från topp till tå med mestadels bodyshop. Först tvättade jag mig med bodyscrub limited edition pomegranate och smorde mig med moringa bodybutter, peppermint footlotion. dock är ansiktskrämen och håroljan av annan sort! :P

Den händelserika veckan avslutades idag lungt. Efter att ha cyklat till jobbet i fredags, cyklat till stan, gått runt på stan, lånat ut min cykel till josse eftersom hon var sen från jobbrasten, gått till jobbet för att hämta cykel och sedan cyklat hem igår läste jag bara idag. Låg ute i 4 timmar i solen tror jag bestämt och kan ana lite röda fläckar på min kropp, därav den noga insmorningen ikväll efter duschen. Gick in och tvättade så har rena sängkläder! Nice. Har dessutom snott flyttlådor som stod ute i trappuppgången. Mohaha. Och ska nu fortsätta läsa. Jag är hopplös när jag börjar läsa en bok. I know. Men har kommit över 400 sidor på Flickan som lekte med elden och vill faktiskt att den ska ta slut NU! Haha. Inte för att den inte är bra. För jag vill veta vad som händer. Jag kan inte läsa böcker. Jag har sagt det så många gånger och säger det igen. För när jag väl börjar kan jag inte sluta. Damn it. Får se när jag stupar ikväll. Imorgon jobbar jag 7-16 så om inte förr så blir det kanske läsning i solen imorgonem/kväll! :) Då ska den minsann ta slut.
Förresten, mor och syster framförallt, har ni några bra böcker för mig att svälja i sommar? Blir förmodligen inte förrän jag kommer hem v. 29 men låna gärna ut till mig då. Speciellt luftslottet som sprängdes. Så jag kan få ett slut på triologin innan filmerna kommer.


Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst har jag böcker att rekommendera. "Berlinerpopplarna" har Pappa snart läst ut, men den är egentligen storasysters. Jag tror att du skulle gilla den! Sen har jag en hel drös hemma, så det är bara att komma och hämta. KRAM M