onsdag 24 juni 2009

motivation

Jodå. Nu går det i alla fall neråt. Inte snabbt, men ändå.
Har varit sjukt duktig (enligt mig själv) denna veckan.
Cyklat till jobbet hela helgen. Dock har jag fallit för vissa frestelser som jordgubbar, smörgåstårta, nypotatis, varma jordgubbar med glass, laxsallad och visst går det kanske då på ett ut. Dock inte stora portioner. Utan någonstans mellan en smakbit och en liten portion har det hamnat på. Men ändå.
Gick in till stan i måndags. Köpte mig en ukelele. En himla massa örhängen för halva priset. Ett par exakt likadana solglasögon som de jag tappade bort tidigare i våras för halva priset. En canvas. Lite akrylfärg. Lack. Ännu mera örhängen. En blomma. Dock finns inte de rosa kvar. Och jag hittar inte min. Den är ju ändå sönder. Men hittar den inte ens. Vilket är lite tråkigt. Tänkte annars jag kunde limma den. Har ju textillim. Men får leta vidare. Har i ärlighetens namn inte letat så bra. Tog bussen tillbaka från stan. Skyller på att jag hade mkt att bära och fel skor. Började känna en blåsa under foten. Fuskade och köpte jordgubbar som jag åt. Gott.
Bytte skor och gick en runda runt sjön med Anna.
Uppskattningsvis gick jag nog 1.5 mil denna dag. MINST.
Tisdag jobbade jag. 7-16. Hårt att jobba så mkt. Åt faktiskt några kakor på jobbet. En ballerina. Ett mariekex. En chokladkaka. Vet inte vad de heter. Typ. En småkaka alltså. Kände mig lite dålig. Åt dessutom en halv pannbiff. Åt jordgubbar även denna dag.
Gick en promenad runt Urskogen bakom Campus och runt Trummen.
Uppskattningsvis gick jag 1 mil och cyklade 1 mil denna dag. (+ att man springer runt en himla massa på jobbet. Dagar som dessa ska man ha stegräknare).
Idag. Jobbade 7-13. Åt en fiskbit, en halv. Lite rivna morötter. Broccoli. Lite sås. Cyklade hem. Hade fått roliga papper. Om att mobilen inte går att laga. Så jag fick ny. Ringde till försäkringsbolaget och tog reda på vilken affär jag fick handla i. Ringde till länsstyrelsen och skällde för att jag inte fått mitt körkortstillstånd ännu, 8 veckor efter jag ansökt.. eller ja. ansökan kom tydligen in 7 maj men ändå.. skickade mail till några som har hand om det eftersom telefonväxeln inte kunde svara på det. Kommer ta ännu längre tid att få sitt tillstånd tydligen. Åt ett äpple.
Cyklade ut till Samarkand för att hämta min fina mobil. Köpte ett stort minneskort till så jag får plats med mkt musik. Köpte försäkring även till denna telefon. Köpte en ny kolsyrepatron till min sodastreamer. Cyklade hem. Det var härligt väder hela tiden. Och inga problem att cykla med en strålande sol och musik i öronen. Provade min nya patron. Gick bra. Bestämde mig för att smaksätta med sockerdricka. Som ja, är socker i. Illa. Men tyckte det var okej.
Fixade med min nya telefon.
Uppskattningsvis har jag idag cyklat 2.5 mil.
Imorgon har jag bokat tennisspelande med Anna. Då blir det förmodligen inte promenad alltså, utan bara 1 mils cykling. Typ.
Nu ska jag snart sova.

Har en bild från när jag spelade på Café Opera. Jag ser sjukt smal ut på den bilden. Jag är så nöjd med kroppen där. Det är lite som en motivationsbild. Så smal vill jag bli igen. Gärna ta lite till. Sen har jag ju balkorten från årshögtiden i klänning. Där är jag också rätt nöjd. Brukar titta på dem när jag tappar motiveringen. Så svårt ska det väl inte vara?
Nej. Dit vill jag igen. KOM IGEN MARIA!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh vilka fina bilder. Kämpa på! kram M