söndag 24 maj 2009

you got the music in you

Snart är det dags för en hel veckas jobb. Nästan. Inte fredagen. Men annars. På skolan. Hoppas det blir kul, för jag har ingen aning om vad och hur och varför. Bara när. Så det är ju bara att dyka upp vid lite innan 8 och hoppas det finns planering gjord till mig.

På torsdag drar jag och Sabina till siesta! för lite Markus, Placebo, Sonic Youth och en massa annat trevligt. Sköj.

Jag måste köpa ett liggunderlag. Thats the only thing. Och kanske lite alkohol. Det kommer bli trevligt.

Jag sjöng igår, vissa sa tom att jag sjöng fint, eller de flesta. Och att de blev rörda. Och grät. Sådär en tår eller två. Över texten. Som är väldigt fin Jocke Berg! Sen festade vi ett tag. Som sig bör när det är bröllopsfirande. Sen när festen tog slut. Gick jag vidare till en fest på campus. Är det fest så är det. Då kan man inte bara lägga sig ner och dö utan att få ut mesta möjliga av kvällen. Jag fick ut mesta möjliga av min kväll. Jag fick svar på mina frågor och kunde somna gott. Nu hoppas jag det händer inom en snar framtid så jag orkar upp I TID imorgon bitti.

4 kommentarer:

FRIDA sa...

Va? har du spelat med Jocke Berg? Eller sjungit på ett bröllop? Jag fattar ingenting, men det är väl meningen. Jag har blivit för gammal ;(.

Kram Frida

dieJenny sa...

Det var såååååå fint, det du sjöng! Det är inte utan att man skulle kunna fälla en tår eller två bara man tänker på det. Mycket bättre än orginalet!

Anonym sa...

Jaha! Nu försöker du förstås fånga in din gamla mamma på en reklamsida om ledgångsreumatism. Hoppas att du får betalt! I dag har jag beställt examenspresent till dig. MÅNGA KRAMAR M

maria sa...

Nej Frida, jag sjöng en Kentlåt på ett bröllop. Visste inte du detta? Jag sjöng utan dina andetag, och det är ju Jocke som har skrivit den låten!
Tack Jenny, det var snällt av dig. Du får invite:a mig till din blogg så jag kan läsa om ditt örkelljunga-liv! ;)
Mamma, jag väljer inte reklamen, men får väl betalt om det klickas ofta. Jag vet dock inte hur ofta. Presenter gillar jag dock! :)

Kram till er alla!