söndag 17 maj 2009

ta det lungt med mig

"jag ser att dina handleder ännu har en len hud
dom har skonats ifrån vassa knivar, pojkar och en arg gud
jag ser att du har aldrig vågat ta det steg som tar dig ur en trygg bur
jag vet nog mycket mer än du om att må piss men just för det så har du tur
för jag vet allt om det du läser om i böcker kallat ensamhet
och jag vet allt om att sitta själv en lördagskväll fast ingen vet
och jag vet en del om det som jag har haft en gång men som du kanske aldrig får
det som drog mig under isen och höll mig kvar där död i bortåt nästan fyra år
jag har aldrig tur i spel men om jag blir kär i dig så ber jag dig
att du tar det lungt med mig
att du tar det lungt med mig
och när du lämnar mig
så gör det cool och säg
att du aldrig vågat lyfta mig för att du tror jag är så tung
att du aldrig vågat lämna mig förut för att du är så ung
men du kommer aldrig vinna här men ändå är det nåt hos dig som gör mig svag
du är så långt ifrån allting som jag ville ha, åtminstone det trodde jag
jag har aldrig tur i spel men om jag blir kär i dig så ber jag dig
att du tar det lungt med mig
att du tar det lungt med mig
och när du lämnar mig
så gör det cool och säg"

[Simon Norrsveden - ta det lungt med mig]

fint.

Inga kommentarer: