onsdag 13 maj 2009

hade precis hunnit bli nöjd med dagen...

Idag kände jag mig duktig. Skrev lite till på cuppsatsen (har nu bara c:a 1.5 sidor teoretiska utgångspunkter, 1 sida metod och 3 sidor slutdiskussion kvar) innan jag skickade in den för handledning som jag ska ha imorgon bitti. Cyklade sedan till stan för att träffa Josse och handlade jättemycket fina klänningar, bl.a. till studentskivor och min egen examen + fester nu i vår. 3 klänningar, 1 tunika och 1 kofta. Köpte lite vin på systemet och cyklade sedan hem. Väl hemma lyckades jag snubbla till på en skräpkasse som inte har kommit ut än.. men inte vilken skräpkasse som helst. den kassen med glas i från min pokerpokal som gick sönder.. så jag skar upp foten och blodade ner hela lägenheten (mest hallen och badrummet). Nu känner jag mig invalid. Lyckades efter att ha hoppat ut i badrummet att lägga mig ner på rygg tills blodet slutade spruta och då knyta fast en skarf och hoppa in och lägga mig på sängen, där foten nu är i högt läge.. dock vågar jag inte ta av mig strumpan för att se hur långt/djupt såret lyckades bli..trots allt ganska mycket blod.. men det har iaf inte blödit igenom skarfen än.. men ont gör det. Funderar på hur jag ska lyckas gå i högklackat imorgon.. som jag ska ha på mig när vi ska spela upp vår musikal!?

1 kommentar:

Unknown sa...

Usch fan :) hade jag haft en cykel hade jag kommit direkt och plåstrat om dig sötnos!!! Det kommer att gå hur bra som helst! Ta lite plåster på och bandage eller något liknande och direkt när du är klar så byt skor och plåster! Ta en ipren eller alvedon (2 st ca 30 min innan du tar på dig skorna) så ska du se att det går galant!! Puss /Josefin