tisdag 5 maj 2009

synskadad

Förutom att fördriva tiden med att vara poetisk (ser föregående inlägg) försöker jag skriva på min cuppsats. Det går framåt, det gör det, men i fart som kan jämföras med en invalid snigel. Jaja. Det kommer väl bli klart någon gång i framtiden. 1 sida / dag borde räcka för att jag ska hinna klart i tid. Men så duktig är jag aldrig. Ibland skriver jag iofs 2-3 sidor.. men oftast skriver jag inte alls. Vilket resulterar i snigelfarten.
Igår var jag och syntestade mig och jag funderar på om jag borde skaffa glasögon. Jag tror fortfarande att det var fel på maskinen och inte på mina ögon, för så dålig syn har jag aldrig haft innan.. men det var läskigt ändå. Jag lyckades ju ändå urskilja det tillslut, men ja. Jag hade lite nedsatt samsyn. Kanske min period (mina 2 månader) med glasögon som förstörde det hela. Eller så blir synen sämre. Eller så var maskinen dålig och jag hade en dålig dag.

Jag har nästan lagt ner träning helt, men börjat äta ordentligt, slutat äta godis och går promenader/cyklar ganska mycket. Detta har resulterat i -2 kg för vecka 1. Nu är jag inne på vecka två. Jag har bestämt mig för 1 kg i veckan så jag har redan 1 kg till godo... men detta kilo kommer nog snart väl till pass!

Inga kommentarer: