måndag 18 maj 2009

promenad

Med min onda fot asade jag mig ut för att ta en lång promenad med Anna, eller soon to be fru Stellansson, eftersom det vankas giftermål på lördag! :)
Jag ser fram fruktansvärt mycket mot veckan, som kommer bli lika underbar som alla andra allkårsveckor har varit (även fast 2005 var bäst, need I say it?). (Ser ni att jag numera sätter punkten rätt, eftersom jag skrivit så fruktansvärt många parenteser de senaste dagarna). Haha. Det går förresten bra, den där uppsatsen, tror jag. Har bara 2,5 sidor kvar att skriva eller nåt. Ska skriva minst 1 till ikväll.. det är mest slutdiskussion kvar. :S Men det känns bra. Sen är det bara att skicka in den till handledare/mamma och andra som vill läsa?! Bara att höra av er vid intresse. ;)

Allkår var det ja.
Imorgon jobbar jag så imorgon blir det lugnt. Sen är det vinnbrännboll, josse kommer ut till campus. Sen Sivans. På torsdagen är det klubbfestival. Sivans eftersläpp på kvällen. På fredag är det fredagsfestivalen.. det jag ser fram emot mest under hela veckan, för det är ju Markus som spelar då! :) Åh. Vad härligt! På lördagen är det Allkårsfestivalen och får se om jag orkar med den också eller om man ska ta det lugnt då. Om Ylva kommer, vilket hon nog gör, blir det nog allkårsfestival också.

De ringde från skolan idag. Först trodde jag det var tentavaktsjobbet som ringde och jag tagit fel på dag och försovit mig. De ville jag skulle jobba, hela denna vecka och hela nästa. Jag sa nej till denna veckan för jag jobbar redan som tentavakt imorgon, jag vill bli klar med cuppsatsen och jag vill inte missa allkår. Men nästa vecka. En hel vecka. Med lärarlön. Schysst. Jag tycker de borde skaffa fram en tjänst åt mig där snart, jag kommer ju dit i tid och otid.

Det enda jobbiga är att det inte blir något siesta! om jag jobbar i hela veckan, vilket jag egentligen vill. Men verkar ändå inte som Sabina kan, och jag åker ju inte dit själv! Men kan sabina säger hon det till mig på måndag, och då säger jag bara till på måndagen att jag inte kan på fredagen så löser det sig, det borde vara tillräckligt med tid för dem. Hoppas de har allt planerat, jag ska vara i en förskoleklass och jag har absolut ingen aning om hur mycket barn kan i den åldern! :S

Inga kommentarer: