lördag 23 maj 2009

Portad

Ja. Det var ju Markus igår. Och jag var där. Stod längst fram. Sjöng med till varje låt. Just nu är det fokusering på att rösten ska läka så pass mycket att jag kan sjunga ikväll. Men det känns ganska bra. Så det är lungt. Efter konserten ser jag Markus handduk och hans spellista. Jag hoppar över stängslet. Sliter åt mig handduken och spellistan men tydligen inte tillräckligt snabbt för vakterna kommer. Han tvingar mig att ge ifrån mig handduken, men låtlistan får jag behålla. Sen får jag följa med och gå ut från området bakvägen, men först måste jag lämna ifrån mitt armband. Jag ger honom det frivilligt, konserten är slut och det finns inget mer där att göra. Josefin har mitt ID så jag kan inte legitimera mig så jag får efter att han har letat igenom mina armar efter ett armband till imorgon (fastän jag står och säger flera gånger att jag inte ska ut och att jag inte har). Eftersom de inte hade mitt ID blev jag inte portad.... så jag kan fortfarande gå idag om jag vill. Men för Markus spellista hade det varit värt en portning! :) Jag var rätt nöjd. Synd jag inte lyckades få med mig handduken!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, är det här min välartade dotter som gör på det här viset???

Kram M

Anonym sa...

Maria jag älskar dig vännen! Sjukt bra gjort :) Du är min idol! Puss

maria sa...

Visst är du stolt över mig mamma? :) Jag är lite faktiskt.