fredag 19 december 2008

social = singel ?

Igår var roligt. Det var länge sen jag jobbade på ett uteställe och man glömmer lätt det roliga och kommer bara ihåg det besvärliga. För det är jävligt segt att ställa sig och städa i 1½ timme klockan halv två på natten. Ännu värre vid tre som det brukar bli när man städar på sivans.
Några av mina favoriter är entrén, garderoben och glasplock för då kan man mingla som mest med människorna som kommer. Även baren är helt okej, har varit min favorit innan, men där är man oftast väldigt upptagen. En annan tidigare favorit som jag inte alls tyckte var så rolig igår var köket. Jag skurade tom grötgrytan i brist på saker att göra och köket var väldigt organiserat och städat när jag gick därifrån. Det fanns ingenting att göra och man känner sig instängd och ensam.
När jag hade glasplock hände då en rolig grej som jag inte riktigt får ihop. Jag, som gör mitt yttersta för att faktiskt vara trevlig under tiden jag plockar gick fram till ett bord med 4 killar och frågade om det var okej att jag tog lite flaskor som var tomma från deras bord. De bad mig ta en bild. Kameran (mobiltelefonen) strulade och jag fick en annan att ta med istället. Jag skojade lite med dem och sen sa den ena "Nej, men Kalle är tyvärr förlovad." Jag konstaterade att det ju var trevligt. Men det var okej ändå. Eftersom mitt mål var att plocka glasflaskor och inte ragga på Kalle. Han frågade då "Men, du är ju singel. Eller hur. Du är ju inte upptagen?" Jag undrade lite för mig själv om det lyser en singelskylt i min panna. Eftersom jag absolut inte hade en enda liten tanke på att ragga på någon av dem och de ändå kände av det på radarn. Men jag spelade med. "Nej, jag är tyvärr upptagen. Ledsen. Du får prova med någon annan jobbare. Varför tror du jag är singel? " Då fick jag svaret att jag var "alldeles social för att vara upptagen". Så där ser man. Om man är osocial så får man lätt en andra hälft. Men är man social och pratar med folk är man uppenbarligen singel. Jag får inte ihop det. Man måste ju uppenbarligen vara social med någon för att lyckas träffa personen man kommer att bli tillsammans med. Men ja. Jag tyckte det var ett ganska roligt resonemang. Jag gjorde klart för dem under resten av kvällen att jag bara ville ha deras tomglas och tomflaskor, och inget mer, när jag gick fram till bordet. Jag tror de fattade.

När vi så hade städat klart åt vi lite överbliven julmat från gårdagens julbord på Pudas. När vi sedan skulle ringa taxi för att ta oss hem till campus fanns det ingen förrän klockan 5, men för så många som vi var skulle vi behöva vänta till klockan 6. Så vi bestämde oss för att somna i soffan, gick upp vid 5.36 och tog bussen tillbaka till campus. Jag var nog i säng 6.30 imorse. Och klockan 10 hade jag bestämt mig för att gå upp. Så jag har inte sovit så mycket inatt. Men det var ju iaf skoj!

Nu väntar jag på att Lotta ringer och så ska jag möta upp med henne, Daniel, Monica och Corey och så ska vi ha en trevlig dag med massa minnen! :) Gud så skoj det ska bli att få träffa dem igen!

Inga kommentarer: