måndag 15 december 2008

Grisar

men varför är det så svårt?
för jag är feg som en gris,
ser ut som ett svin
och vem vill ha någon med tryne och knorr
någon som fattar noll,
istället för någon med hjärna och koll,
och du säger att jag måste öppna mig,
men det är du som inte tittar hit
och ser all min skit
som väller ur mig
när jag försöker förklara vad jag känner
och jag skriker
"jag ska gifta mig med dig"
och kramar om en tjej
för helt plötsligt har alla killar som stod bredvid
flyttat sig från mig,
"en desperat tjej som dig,
det är väl inget att ha,
du måste vara bra,
snygg med stora bröst,
och smal",
det är sånt som går bra,
med dagens ideal,
och jag suckar lite tyst för mig själv,
men jag vet ju egentligen redan vad som gäller,
och det spelar ingen roll hur mycket jag skäller,
hur mycket jag försöker förespråka feminism,
insidan är viktig, din jävla mansgris!
men om vi båda har knorr och tryne,
borde inte vi då passa ihop, som synes?
så säg att du vill ha mig,
så slipper jag försöka få fram de orden som inte vill komma fram
jag vill ju bara somna i din famn.

Inga kommentarer: