måndag 15 december 2008

låt den rätte komma in

Så har helgen gått. Jag var i stan i lördags och handlade julklappar till alla i familjen. Nu är det bara alla andra man ska handla julklappar till. Men det löser sig säkert!

Jag köpte en bok, eller först köpte jag två böcker till min syster i julklapp, sen fick jag reda på att hon redan läst dem, suckade lite djupt och gick tillbaka med dem till affären. Där bestämde jag mig för att byta böckerna mot två böcker att läsa själv. Det är hopplöst det där med julklappar.

Det blev Flyga Drake och Låt Den Rätte Komma In. Har hört goda ord om båda böckerna. Ja, den sistnämnda är väl ett hett ämne just nu, vampyrer och så. Läste lite i boken på onsdagen inann jag fick en promenad med Josefin. Läste lite till på kvällen. På söndagen fortsatte jag läsa, gick till bibblan och lånade en bok till skolan, fortsatte läsa. Jag har kommit på varför jag läser så sällan. När jag väl sätter mig in i en bok kan jag inte sluta förrän boken är slut. Så jag lyssnade vidare på ljudbok (som jag så olagligt laddat hem) medan jag lagade mat och städade. Sen läste jag lite till. Satte på ljudboken lite då och då för att lösa korsord och spela poker, men läste väl nog mer. Var så spänd på hur den skulle sluta att jag satte på filmen, stängde av den när jag kom på att jag nog ville läsa först. Böckerna brukar innehålla mer grejer än filmerna. 00.23 hade jag läst klart boken. Den var bra. Alldeles för bra. För att handla om något så overkligt som vampyrer. Gillade mest historien som handlade om Eli och Oskar. Gick upp och jobbade imorse. Började läsa boken till skolan. Blev besviken efter ett kapitel. Historien om Eli och Oskar ville inte släppa. Så jag slutade läsa. När jag kom hem efter skolan såg jag filmen. Den var okej. Boken var bättre. Filmen hade säkert varit bättre om jag inte läst boken och haft så höga förväntningar och redan haft bilder. Jag som egentligen inte är så mycket för vampyrer och sånt fjant tyckte om det så mycket att jag tom skrev en låt idag. Som jag förövrigt är mycket nöjd med.

Sen rensade jag upp mina dokument, egna låtar, skolgrejer, viktiga grejer, övriga texter osv. Hittade en text från i somras som jag skrev, inspirerard av Emil Jensens spoken word. Trodde jag också kunde. Kom på att jag inte kan. Men tyckte ändå den var lite rolig. Så lägger upp den nu. typ. :)

Inga kommentarer: