söndag 21 december 2008

maybe it was just a distraction, but I'll miss it

Nu är snart helgen slut. En produktiv helg för min del. Tror jag allt man kan säga.
Igår efter jobbet ringde ett annat jobb, ålderdomshemsjobbet, och frågade om jag ville jobba en delad tur mellan 7-21 idag. Jag tackade nej. Jag ville egentligen men jag har verkligen inte tid! 7-21. Det är ju hela dagen. Det är en annan sak om de ringer in en mellan 15-21 eller något. Men helgtiderna är brutala att inte planera in innan. Som om jag inte har bättre för mig såhär 3 dagar innan jul?
Tyvärr missade jag dessutom min brors brakfest igår. Men jag lovar att ta igen det en annan dag! När jag inte har så mycket skola. Hängandes över mig. Nu är det förövrigt bara 1 arbete och 2 kompletteringar kvar att skriva, varav den ena kompletteringen egentligen är en liten flugskit. Har skrivit klart 2 grejer och mailat iväg idag. Känns så skönt att få det gjort. Flugskiten ska också skrivas idag. Imorgon innan hemfärden tänkte jag ta mig ner till biblioteket och låna böckerna inför kompletteringsuppgiften som har legat och väntat i snart ett år. Jag tror den är påbörjad någonstans i datorn. Så det ska nog gå bra om jag bara får tummen ur.
Annars har jag tvättat en jäddrans massa. Igår tvättade jag kläder. Idag fick jag en tvättid till (bara när folk inte är här man kan få tvättider tydligen) tvättade jag lite mattor och mina lakan + sofföverdraget. Har börjat städa lite och ska försöka få lite ordning här innan julen. Skönt att komma till en lägenhet i januari som inte är uppochnervänd!
Funderar dessutom på att dra till stockholm över nyåret. Hade varit skojskoj. Vi får se. Beror väl lite på pengar och om det finns alternativ här nere. Eller om man bara ska sitta hemma och faktiskt skita i att festa?

Nu ska jag hämta tvätt. Sen blir det städ.

Inga kommentarer: