lördag 13 december 2008

låtskapande

Så var Idol 2008 över. Det blev Maltesen från Arvidsjaur som tog hem segern. Och jag tyckte det var bra. För jag gillade Alice mer, och det går alltid bättre för tvåan än för ettan! :)

Idag har jag tänkt åka in till stan och köpa julklappar, finally. Ska skriva en lista på exakt vad jag ska köpa till varje person så går det mycket snabbare, nu när folk har önskelistor och sånt shit. Efter det tänkte jag ta mig till jobbet och hämta upp Josse, sen blir det väl en promenad runt halva sjön, alltså till teleborg. Sen kanske jag hade behövt plugga lite också. Funderar på att ta mig till biblioteket redan nu och göra det.

Fick erbjudande om att jobba på sivans ikväll, och det hade varit kul, om jag inte vetat att hela söndagen blir förstörd och man knappt är människa ens på månadgen, så jag hoppar det. Stannar hemma och ser en film eller något. Spelar poker kanske?

Om man ska försöka se saker positivt så är jag just nu överproduktiv med låtar, skrev tre stycken igårkväll och en imorse, dock låtar att hålla för mig själv, måste nog hitta lite nya ackordföljder, annars kommer man väl sluta som gessle.

"Och om du inte kan se på dokumentärer om psykopater från tv3 för att du känner igen dig själv för mycket i dem, skratta nu."

Tur Emil, Markus och Håkan finns och gyller upp mina gråa vinterdagar. :)

Inga kommentarer: