tisdag 16 december 2008

keep slipping through my fingers

Ja. Och som om jag skulle vara den sista på jorden att blogga om det, men det var jordbävning idag. Och jag sov. Och jag vaknade inte. Skönt tänker vissa. Men jag blir lite irriterad. DEN ENDA jordbävningen jag förmodligen kommer få vara med om i hela mitt liv och jag känner inte av den. Fast om vi fortsätter förstöra jorden som vi gör det (snacka om dubbelmoral för jag är ju verkligen inte den som tänker på hållbar utveckling) så kanske jag får uppleva det en gång i månaden eller något. Och när jag för min 47 gång upplevt en jordbävning, kanske jag kommer skratta lite åt mig själv och min besvikna min när jag 09.00 pratade med Sanna på MSN och fick reda på att jag missat en jordbävning jag var med om. Ja, ni förstår.

Men självklart, updated som jag är, skrev jag en låt om det. Eller bara första versen. Låten handlar ju klart om mig i övrigt.

theres been an earthquake in sweden
the first in over hundred years
and I slept right through it
nothing wakes me from my dreams
Så börjar den.
I övrigt var det två riktigt bra avsnitt av Heroes och How I met your mother. Liten kompensation för att Desperate Housewives är slut för säsongen i USA. Att jag fick två avsnitt av dessa braiga serier. Som bara blir mer och mer spännande (heroes) och mer och mer rolig (How I met your mother). Man vill veta men ändå inte, hur det hela slutar, för när det är slut, har man ju inget att se fram emot.

Inga kommentarer: