lördag 20 december 2008

jobbtråk

såhär blir det. när man sitter i Khuset och vaktar och har tråkigt. ja. en lista fylls i. if you want to. utmanar jag dig. att fylla i samma grej.

Regler
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de fem 8-sakerna.
3. Utmana 8 personer och meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
Vänner
Desperate Housewives
Ugly Betty
How I met your mother
Heroes
ANTM
På spåret
IDOL
och oj. såhär i juletider brukar de har komissarie lynley och morden i midsommer, men det var så länge sen jag följde det så jag vet inte om det är en favorit längre.


8 saker jag gjorde igår:
Vaknade upp på en studentpub
Tittade på 2 stycken slott
Träffade 2 amerikaner jag inte träffat på 2,5 år
Träffade 2 svenskar jag inte sett på ½år
Åt julmat
Bakade och dekorerade pepparkakor
Kokade och åt knäck
Var för feg, vilket nog var bra

8 favoritrestauranger:
Applebees
Herbert and Gerbert (sandwichställe i USA, tror det hette så)
Akropolis
Mammas hemlagade (blir ju som en restaurang, eftersom maten blir serverad ;) )
Resturangen vid karusellen (vet ej vad den heter, men ett fint minne från Frankrike)

Nu har jag verkligen försökt. Äter inte på resturang så ofta. Men visst kan jag slänga in lite Coldstone, Cheescakefactory, Perkis, OliveGarden, Tacobell, Red Lobster, TGIF, osv som jag alla gillade. Men de är typ som applebees, och subway som H&G så jag låter bli.



8 saker på min önskelista:
Skivor (mest med Markus men även andra godbitar)
Skrivare
Sjalar
Skivkontrakt
Sladd till gitarr
Slantar till nya kläder
Smycken i guldfärg att sätta i öronen
Stor tebolls-sil
(eftersom det var så roligt att önska sig saker som började på S så fortsätter jag lite till)
Skrikfärgade kuddfodral
Sällskapsspel
Sladdlös telefon
Smaksatta vaniljljus från IKEA
Stoppanden av plågsamma djurförsök, hunger, svält, krig och sist men inte minst
SE till att de stackars svenskarna som ska fira nyår uppe i fjällen iår får sin efterlängtade champange. Det är förfärligt, rent ut sagt en stor SKANDAL.

Inga kommentarer: